Krabi 31-12-2017 - Reisverslag uit Krabi, Thailand van Riky Driessen - WaarBenJij.nu Krabi 31-12-2017 - Reisverslag uit Krabi, Thailand van Riky Driessen - WaarBenJij.nu

Krabi 31-12-2017

Blijf op de hoogte en volg Riky

31 December 2017 | Thailand, Krabi

Na ruim een uur omzwervingen in en om Krabi, en de nodige telefoontjes met Tatar, onze gastvrouw, zitten we nu In het “Witte Huis” van Krabi. We hebben onze laatste reisplannen gemaakt, we blijven 3 nachten hier. Op 2 januari vertrekken we met bus en boot naar Langkawi, om vervolgens door te vliegen naar KL. We hebben gisteren weer heerlijk gegeten, een gele curry deze keer en een heerlijke kom soep. Slecht gegeten hebben we eigenlijk nog geen enkele keer, wel eens dat de smaak wat minder was, of keuze niet goed. Over het algemeen een heerlijke keuken, maar frikandellen speciaal die hebben we nog niet gevonden, wel heerlijke zelfgebakken frietjes, zonder Calvé mayo Gerry. Ik heb ook wel een klein noodrantsoen aangelegd. eitjes om en koken, blikje makreel en tonijn, toast en chips met dipsaus, (peper en zout zit standaard in onze uitrusting). Nee, we komen echt niets te kort, behalve soms toch wel ons eigen kikkerlandje, ik heb het hier even over mezelf. Guus heeft daar geen last van, hij geniet van elk moment en scheurt als een volleerde Thai over de hobbelige wegen zonder ook maar één moment te stressen. Mooi om te zien hoe snel hij zich aangepast heeft aan de Thaise rijstijl, toch even iets anders als in Nederland. Maar er gebeuren weinig ongelukken, je hoort geen of weinig claxons, en ze weten als geen ander hoe de spiegels te gebruiken, wat ook van groot belang is met de vele scootertjes die links en rechts voorbij sjezen. Dikke complimenten voor mijn privé- chauffeur. Ik heb eindelijk na 3 nachten weer goed geslapen en daar wordt je een ander mens van. Wel heb ik een kater.....overgehouden aan de competitie van gisteren 15-9 is de stand inmiddels. Wordt nog een vette kluif, maar nooit opgeven, al is dit wel eens lastig met Guus Geluk als tegenspeler. Ik zit nu heerlijk op ons balkonnetje in het ochtendzonnetje te genieten van een kopje koffie. Onze gastvrouw Tatar is een heerlijk vriendelijk en open jongedame, ze doet er alles aan om het ons naar de zin te maken. Ze verhuurt 2 mooie frisse kamers met alle voorzieningen die je nodig hebt. Via booking.com zijn we hier terecht gekomen, soms zie je door de bomen het bos niet meer, en dan is deze site een prima optie om een keuze te maken. Vandaag gaan we naar de oude stad, eens kijken wat hier te beleven valt op Oudjaar. Iedereen alvast een hele mooie en gezellige jaarwisseling gewenst, wij zijn dit jaar 6 uur eerder aan het proosten!!

• 31 December 2017 - 12:17

Nelly:

Jullie ook een fijne jaarwisseling en alvast een goed begin. Tot volgend jaar!

• 31 December 2017 - 13:54

Carola:

Ja idd voor jullie ook een fijne jaarwisseling. xxx