Abu Dhabi-Bangkok - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Riky Driessen - WaarBenJij.nu Abu Dhabi-Bangkok - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Riky Driessen - WaarBenJij.nu

Abu Dhabi-Bangkok

Door: Riky

Blijf op de hoogte en volg Riky

05 December 2017 | Thailand, Bangkok

Anderhalf uur vertraging voordat we onze reis voortzetten naat Bangkok. Mag de pret niet drukken... ik voel me nog steeds niet goed, en vraag wederom een rustigere plek in het vliegtuig. De stewardessen zijn overbezorgd en krijg nu 4 stoelen voor mij alleen, zodat ik de reis liggend kan vervolgen. Ze komen mijn temperatuur opnemen, fles water brengen, een doos met tissues en ze drukken me op het hart dat ik moet bellen als het miet goed gaat. O ja, even later komt de stewardess weer terug met een mondkapje....protocol. En Guus knippen natuurlijk, maar ik heb een heerlijk rustige plek ondanks mijn gesnotter en hoef geen andere mensen lastig te vallen. Top service van de Ethiad . Na wel een onrustigere vlucht met wat turbulentie en een dronken landing komen we veilig aan in Bangkok. Eerst door de douane, lange rijen, maar we kiezen deze keer de juiste waar het lekker opschiet. Koffers snel van de band en onze chauffer staat te wachten en zet ons netjes bij ons hotel Narai af. We kunnen meteen al op onze kamer, wat wel prettig is om je wat op te frissen na zo’n reisje.
We lopen richting de rivier Praya, en ja hoor, meteen iemand die ons de weg wijst en ons weg brengt voor 10 bath (€ 0,30). We worden naar de kade geloodst waar we een bootreisje kunnen maken. Mooi niet dus en lopen verder de rivier af, of op, dat weet ik nog even niet. Het is erg rustig in de stad omdat de koning vandaag jarig is, dus veel te beleven is er vandaag niet, wat zeer bijzonder is in deze drukke hoofdstad. Morgen zal het wel anders zijn. We wordn weer aangesproken door een “oude” tuk-tukker en wil ook weer iets van ons. 40 bath en een uur kennis maken met de stad. Hij is wel super vriendelijk, maar wil ook een slaatje slaan: tochtje op de boot, shopping, boeddha’s kijken enz. Hij vraagt ons of we toch niet even willen binnenkijken bij een kleermaker zodat hij een benzinebon krijgt. Dus dat doen we dan maar, winkel in, winkel weer uit. Chauffeur blij en wij terug naat het hotel, maar niet voordat we een thais soepje eten in een van de lokale tentjes. Soep met rare, vieze ballen, maar de bouillon en het vlees zijn lekker en dat doet goed. Na een heerlijk dutje eten we nog een hapje en komen naderhand terecht op een terrasje waar we nog een lekker hapje eten en een viertje nuttigen bij de locals. Heerlijk, en dan naar bed, het hakt er wel in, zo’n reisje.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Thailand, Bangkok

Riky

Actief sinds 05 Dec. 2017
Verslag gelezen: 170
Totaal aantal bezoekers 9772

Voorgaande reizen:

05 December 2017 - 12 Januari 2018

Thailand en Maleisie 2017-2018

Landen bezocht: