Hua Hin 11-12-2017 - Reisverslag uit Hua Hin, Thailand van Riky Driessen - WaarBenJij.nu Hua Hin 11-12-2017 - Reisverslag uit Hua Hin, Thailand van Riky Driessen - WaarBenJij.nu

Hua Hin 11-12-2017

Door: Riky

Blijf op de hoogte en volg Riky

12 December 2017 | Thailand, Hua Hin

Om 6:00 uur de wekker om op tijd onze volgende plek te vinden. Iets onder Pranburi, waar we een café, en natuurpark willen gaan bezoeken. Maar ja, soms loopt het anders als je gepland hebt... we rijden al helemaal verkeerde in Hua Hin, om na een uur weer op dezelfde plek te zijn als waar we ongeveer vertrokken zijn. Ik spreek maar weer iemand aan en hupakee op de goeie weg. Het is maar een kilometer op 60 schat ik, maar met mijn navigatiekunsten weet je het maar nooit. Guus blijft rustig en beheerst achter het stuur zitten:-). We willen aan de Sam Roi Yot straat ergens een onderdak vinden...hoe kom je daar, het lijkt gemakkelijk, gewoon een weg langs de zee, maar zo werkt het niet. Uiteindelijk slaan we een weggetje in richting zee, ik stap uit om op het strand te kijken of ik ergens iets zee, alleen twee blanke Europeanen die door de zee banjeren. Bij terugkomst wacht me een onaangename verrassing, De beste chauffeur van Thailand heeft de auto gedraaid en is vast komen zitten in het mulle zand. Na wat pogingen met stenen en hout om er toch uit te komen zien we al snel, ondanks de magere hulp van de twee jonge Europeanen, dat dit zo niet gaat lukken. We komen uit bij zeer vriendelijke Thai, en we moeten 30 minuten wachten voordat een vriendelijke jongeman ons gaat helpen omdat hij midden in zijn pauze zit. Er zit niets anders op dan rustig te blijven en af te wachten. Na precies 30 minuten is onze redder er klaar voor! Hij haalt een spade, zoekt stenen en planken op het strand, maar de ellende wordt alleen maar groter, en hij spreekt geen woord Engels, maar met handen en voeten komen we er ook wel. En weg is hij weer op zijn scootertje. Even later komt hij met zwaarder geschut, een locale boer met trekker van het land geplukt. Na enkele verwoede pogingen, wat bomen gesnoeid en de weg opgehoogd te hebben wordt vervolgens onze auto achteruit het straatje weer opgetrokken. Pfff, na twee uur kunnen we weer verder. Maar niet voordat we onze redders uitgebreid bedankt hebben. Nu zitten we in het Happy Mind Resort heerlijk te bekomen van ons avontuur. We spelen uiteraard nog een potje en de stand is nu 3-2...ja voor mij!!

• 17 December 2017 - 11:10

Nelly:

Tjonge jonge, je maakt nog eens wat mee!