Sam Roi Yot 12-12-2017 - Reisverslag uit Hua Hin, Thailand van Riky Driessen - WaarBenJij.nu Sam Roi Yot 12-12-2017 - Reisverslag uit Hua Hin, Thailand van Riky Driessen - WaarBenJij.nu

Sam Roi Yot 12-12-2017

Door: Riky

Blijf op de hoogte en volg Riky

12 December 2017 | Thailand, Hua Hin

Ik zit hier heerlijk vroeg in de ochtend, bij 25 graden, vrolijk fluitende vogeltjes, kwakende kikkers, kakelende haan en af en toe een blaffende hond, te genieten van mijn Nescafeetje. Na een stevig:j ontbijt van twee toasts met jam en één, maar wel lekker gebakken, eitje. We komen niets tekort en gaan op zoek naar de Cave Phraya Nakhon, eens kijken of dit wel lukt in één keer. We rijden er rechterkant heen en nemen een bootje naar het strandje waar de klim kan beginnen. Ons wordt verteld dat het één uur heen en één uur terug is. We zien het wel. Het is een flinke beproeving, maar we komen uit op bij wondermooie grot met openen centrale plek een tempeltje gebouwd is. De magie van het het licht is adembenemend en was de klim en dalingen meer dan de moeite waard. Ook het eindpunt bereiken we weer zonder kleerscheuren, puf,puf, puf. Met de bootsen auto weer terug en nemen een heerlijke lunch op het strand van Sam Roi Yot, waar we gisteren ook een heerlijke nasi en soep genuttigd hebben. Nog nooit zo’n lekker red-curry gegeten vol met overheerlijke verse groenten en Guus pittig varkensvlees wat ook heerlijk smaakt. IJsvogels vliegen af en aan, prachtig mooie vlinders gezien onderweg Net nog even gezwommen, wat heerlijk is na zo’n verhitte tocht. We blijven nog een nachtje langer hier om morgen naar het Kuiburi-park te gaan zoeken:). Yathzee ben ik deze keer verloren 3-3, zo blijft het wel spannend.

• 17 December 2017 - 11:12

Nelly: